Sunday, March 10, 2013

Webshop Till You Drop - My Highlights

Yesterday I've visited the event 'Webshop Till You Drop'. This event is basically a big shoppingmall with many different webshops that step away from the online world for 3 days.
 I'm gonna show you what I bought and some great webshops that especially caught my eye.

 I've walked around for a few hours and saw many great shops and products.
 The first thing I bought was AnkePanke's Snailmail magazine. It's a magazine which tells you about some great ideas to start a snailmail swap and how to make it as much fun as possible.
I bought my copy of this great magazine from What's In A Bag, they've got some great bags and stationary. I could've seriously bought the whole stand they had! But I didn't, I stuck with the magazine and as a little gift I received a roll of paper tape! I love it!







 I've also bought some cute beads from De Maan Is Rond. They had some great and special beads to choose from as well as supplies you need to make a necklace, bracelet or earring from it.
 I've bought a nice variety of rose-, bird- and star-shaped beads. I don't really know what I'll make with them, but I know that my mom and I really need to get going on a beading-afternoon we already want to do for about 2 years...

 From the next I haven't bought anything, but is was another highlight for me.
 I visited the stand of Metdehand, which is a Dutch platform where you can advertise your handmade products. I already had an account set up there, but never really took action. I had a nice talk with the owner of the website, Henriette, and concluded that I really should go make something of it. So the moment I came home, I've added my shop and products to her site. So now you can also find JCLN there. You should go check it out, there are many great products from many handcrafters.
 I'm excited to find out how all works and what it can bring for me.

 To finish it off, here are some other webshops that I really liked and you should go see for yourself!
- In D'r Uppie ~ A lovely webshop with nice products you've never seen before. Great place to find some unique presents.
- Kijk Mijne ~ In this webshop you can order plates with your own print on it. So you can upload a card from your newborn niece or a drawing from your child and it will get printed on a plastic plate. Also great material for giftgiving.
- Pluk Iets Moois ~ Jeanette is the owner of this webshop. She's got some great nostalgic, retro and vintage items. If you're looking for a great decoration in your house, you should go here to find what you're looking for.
- Jewels For Heaven ~ A webshop that offers beautiful jewelry.
- Charlot's Of Love ~ This webshop offers way too much lovely jewelry to all cover in one sentence. Just go see for yourself!

If you like to give back to the world with the products you buy and you like handmade items, you should see these two shops:
- Mumami ~ Items handmade by Bosnian women for a happy life.
- Beter Leven ~ The products that are sold here all have a fairtrade and eco background.

Those were my highlights, I hope you enjoyed and found some great webshops you didn't know about yet!
_________________________________________________________________________

Gisteren heb ik de beurs 'Webshop Till You Drop' bezocht. Dit evenement is eigenlijk gewoon een groot winkelcentrum waar veel verschillende webshop voor 3 dagen offline gaan.
 Ik ga je laten zien wat ik heb gekocht en welke leuke webshops ik heb gezien.



 Ik heb een paar uur rondgelopen en heb veel leuke shops en producten gezien.
 Het eerste wat ik kocht wa AnkePanke's Snailmail magazine. Dit is een magazine dat je allerlei leuke ideeën geeft hoe je een snailmail uitwisseling kunt starten en hoe je het zo leuk kunt maken als mogelijk is.
 Ik heb mijn kopie van dit leuke magazine gekocht van What's In A Bag, zij hebben ontzettend leuke tasjes en stationary. Ik kon serieus wel de hele stand opkopen! Maar dat heb ik niet gedaan, ik heb me ingehouden. Als cadeautje kreeg ik nog een leuk rolletje paper tape, I love it!







 Ik heb ook wat leuke kralen gekocht van 'De Maan Is Rond' Ze hebben een aantal ontzettend leuke en speciale kralen om van te kiezen en ook alle benodigdheden om je eigen ketting, armband of oorbellen te maken.
 Ik heb wat leuke rozen-, vogel- en ster-vormige kralen gekocht. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, maar ik weet wel dat mijn moeder en ik echt een keer die kralenmiddag moeten gaan doen die we al 2 jaar proberen te plannen...

 Van de volgende heb ik niks gekocht, maar het was zeker een hoogtepunt voor mij.
 Ik heb de stand van Metdehand bezocht, dit is een Nederlands platform waar je je handgemaakte producten kunt promoten. Ik had al een account, maar had er nog niks mee gedaan. Bij de stand had ik een leuk gesprek met Henriëtte  de eigenaresse, en kwam tot de conclusie dat ik er maar eens werk van moest gaan maken, dus zodra ik thuiskwam ben ik er voor gaan zitten. en dus kun je JCLN nu ook daar vinden. Je moet echt een keer gaan kijken daar, er zijn zoveel leuke handgemaakte producten van allerlei mensen.
 Ik heb zin om te ontdekken hoe alles werkt en wat het voor mij kan betekenen.

 Om af te sluiten heb ik een aantal andere webshops op een rijtje gezet die ik erg leuk vind.
In D'r Uppie ~ Een leuke webshop met mooie producten die je nog nooit eerder hebt gezien. Een leuke plek om bijzonder cadeautjes te vinden.
Kijk Mijne ~ In deze webshop kun je bordjes bestellen met je eigen print erop. Je kunt bijvoorbeeld een geboortekaartje of tekening van je kind uploaden en deze wordt dan op een plastic bordje gedrukt. Ook erg leuk om als cadeau weg te geven.
Pluk Iets Moois ~ Jeanette is de eigenaar van deze webshop. Zij heeft een aantal prachtige nostalgische, retro en vintage producten. Als je op zoek bent naar mooie decoratie voor in je huis, moet je hier echt een keer kijken.
- Jewels For Heaven ~ Een webshop met schitterende sieraden.

Als je het belangrijk vindt om ook wat terug te doen voor de wereld met de producten die je koopt, dan moet je even naar deze twee shops kijken:
Mumami ~ Producten die handgemaakt zijn doe Bosnische vrouwen voor een gelukkig leven.
- Beter Leven ~ De producten die hier verkocht worden zijn allemaal fairtrade en hebben een eco-vriendelijke achtergrond.

Dit waren mijn hoogtepunten, ik hoop dat je het leuk vond en een paar leuke webshops hebt leren kennen!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover