Wednesday, January 28, 2015

Free Knitting and Crochet Resources I Use All The Time


A few days ago I was looking for a knitting pattern that would perfectly fit the yarn I had + the idea I had in my head.
When this situation occurs, I have some websites I always visit to get inspiration for patterns and instructions on how to use them.
I guess you recognize the situation above, so I've compiled a list of my favorite resources for knitting and crochet patterns and techniques.

Knitting resources:
1. My own Pinterest board with knitting ideas
2. Drops website shows you how to do many stitches
3. Drops also has free patterns
4. Alles over breien teaches you nice stitches too (sorry, only in Dutch
5. Love Knitting has a nice collection of free patterns.

Crochet resources:
1. My own Pinterest board with crochet ideas
2. Drops website shows you how to do many different stitches
3. And you guessed well: Drops also has free crochet patterns
1. Free crochet patterns
2. All Free Crochet.

What are your favorite knitting and crochet resources?
____________________________________________________

Een aantal dagen geleden was ik op zoek naar een leuk breipatroon dat perfect zou passen bij de garen die ik had + het idee dat in mijn hoofd zat.
Als zulke situaties zich voordoen, zijn er een aantal websites die ik sowieso bezoek om inspiratie te vinden en instructies over hoe je ze zelf kunt toepassen.
En ik gok dat jij deze situatie ook wel eens bij de hand hebt gehad, dus ik heb een lijst samengesteld met mijn favoriete websites voor brei- en haakpatronen en technieken.

Brei bronnen:
1. Mijn eigen Pinterest board met brei ideeen
2. Drops website heeft goede instructie video's voor technieken
3. Drops heeft ook gratis patronen
4. Alles over breien leert je ook allerlei technieken
5. Love Knitting heeft een mooie collectie gratis patronen (in het Engels).

Haak bronnen:
1. Mijn eigen Pinterest board met haak ideeen
2. Drops website heeft ook goede video's met haaksteken
3. En je raadt 't al: Drops heeft ook gratis haakpatronen
4. Free crochet patterns
5. All Free Crochet.

Wat zijn jouw favoriete haak en brei websites?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover